Start Chinese mail online dating

Chinese mail online dating

The Daily Mail, devised by Alfred Harmsworth (later Lord Northcliffe) and his brother Harold (later Lord Rothermere), was first published on . It cost a halfpenny at a time when other London dailies cost one penny, and was more populist in tone and more concise in its coverage than its rivals.

This was thought by some a significant factor in the defeat of Ramsay Mac Donald's Labour Party in the 1924 general election, held four days later.

From 1923 Lord Rothermere and the Daily Mail formed an alliance with the other great press baron, Lord Beaverbrook.

Printing of the Scottish Daily Mail was switched from Edinburgh to the Deansgate plant in Manchester in 1968 and, for a while, The People was also printed on the Mail presses in Deansgate.

In 1987, printing at Deansgate ended and the northern editions were thereafter printed at other Associated Newspapers plants.

But light-hearted stunts enlivened him, such as the 'Hat campaign' in the winter of 1920.

This was a contest with a prize of £100 for a new design of hat — a subject in which Northcliffe took a particular interest.

By 1922 the editorial side of the paper was fully engaged in promoting the benefits of modern appliances and technology to free its female readers from the drudgery of housework.

On 25 October 1924 the Daily Mail published the forged Zinoviev letter, which indicated that British Communists were planning violent revolution.

In 1922, when Lord Northcliffe died, Lord Rothermere took full control of the paper.

In 1919 Alcock and Brown made the first flight across the Atlantic, winning a prize of £10,000 from the Daily Mail.

Lord Salisbury, 19th-century Prime Minister of the United Kingdom, dismissed the Daily Mail as "a newspaper produced by office boys for office boys." With Harold running the business side of the operation and Alfred as Editor, the Mail from the start adopted an imperialist political stance, taking a patriotic line in the Second Boer War, leading to claims that it was not reporting the issues of the day objectively.